Saturday, August 13, 2011

KECUAIAN di Wad Kecemasan


Kisah  ni dah lama dah berlalu, ada la dalam dua bulan yang lepas,dan ia berlaku di wad yang sepatutnya tiada kecuaian yang dilakukan sebegini.

Masa tu, aku menemani abah aku untuk mendapatkan rawatan kat hospital Tengku anis. Then tunggu punya tunggu, adalah dua orang pelatih kalau tak silap aku datang ambik darah kat tangan abah aku. So, diorang suntik la kat tangan abah aku untuk buat ujian tu.

Tiba2, datang pula seorang lagi pelatih lelaki yang berpewatakan lembut. Aku tengok dia pun macam  mengada ngada je. Bila kwan kawan  dia dok mengusik dia lagi lah nmapak mengada ngada. Dari pendengaran aku, kawan dia panggil dia dengan nama Melor. Sesuai sangat lah dengan perwatakan dia kot.

 
watak utama - MELOR

Kembali ke kisah tadi, pelatih yang ambil darah abah aku tuh, tersu masukkan darah tersebut ke dalam tabung uji kecil, then dia panggil melur tadi suruh tolong tutupkan bekas tabung uji yang mengandungi darahb tadi. Dengan gaya yang aku benci nak tengok dia datang kat pelatih itu. Aku Nampak tangan si melur ni terketar ketar nak tutup bekas darah tu. Hairan betul aku, si melur tuh just disuruh tutup bekas darah tu je, yang dia over nervous yu kenapa. Takkan tak biasa kot. Aku dah tak sedap hati dah dan tiba2..

PRANNGG..!!!!!!!

Bekas darah tersebut jatuh ke lantai dan pecah, habis darah melekat kat lantai wad kecemasan tuh. Aku dah panas tapi rasa kelu. Tak tahu nak buat pa, para pelatih yang ada kat situ saling pandang muka masing2.

 ni lah darah yang tumpah kat lantai


Dan disebabkan kecuaian si melur yang tadi, terpaksa la sekalii lagi abah aku disuntik untuk diambil darah nya.

Ada ke patut kecuaian yang begitu boleh berlaku kat wad kecemasan. Macam mana darah yang diambil tu dalam kuantiti yang banyak, contohnya orang yang derma darah..kan naya…

No comments:

Post a Comment