Friday, August 12, 2011

Selamat BERPUASA




Wah, walaupun dah hampir separuh berpuasa, masih sempat lagi kot aku ingin mengucapkan SELAMAT BERPUASA kepada semua umat islam yang ada kat serata dunia pada hari ini. Ya, Ramadhan kali ini amat bermakna bagi aku sebab inilah kali pertama sejak 8 tahun aku berpeluang berpuasa selama sebulan kat rumah dengan family.
Yalah kan, sejak tingkatan 1 lagi aku berpuasa dekat asrama di Sekolah Menengah Kebangsaan AGAMA Tok Bachok. Jadi, 5 tahun la aku puasa kat sekolah tuh. Lepas je abis SPM, aku berpuasa pulak selama 3 tahun kat Uitm. Dan setelah lapan tahun berlalu, akhirnya dapat juga puasa kat rumah.
Tapi yang tak best puasa kta rumah sebab cepat rasa letih. Amna taknya, kejap2 kena pergi buat kerja tu, then huat kerja yang lain pulak..lepas tu angkat barang pulak. Confirm2 la akan rasa letih kan…duduk kat rumah ni banyak benda yang kita kena buat.
Kalau kat Uitm atau sekolah dulu, rasa macam best je puasa kat sana. Dahlah tak rasa letih, lepas tuh time puasa rasa macam kejap je. Masa kat sekolah dulu best sebab penghayatan ramadhan cukup lengkap. Setiap dari kami masing masing ingin khatam al quran dalam bulan ramadhan ini. Lepas solat Subuh dan Asar memang wajib baca al Quran.Solat terwaih pun selalu full…solatb 5 waktu pun memang berjemaah. Insha Allaah pahala masuk macam air..

Nampak nya, tahun depan dah mula balik berpuasa kat kampus. tapi sem depan duduk rumah sewa. Kira dua dalam satu la,puasa kat kampus dan dekat rumah..haahah…apa pun 

SELAMAT BERPUASA  semua…

p/s : penghayatan ramadhan kali ini tersangat lah kurang..huhuhu…

No comments:

Post a Comment