Wednesday, January 25, 2012

Tak Layakkah Aku??


Sometimes, orang kat sekeliling kita selalu underestimate kita. Tak kira dari segi kemampuan kita atau pun dari aspek yang lain. Yang penting, segalannya dilihat dari segi luaran. Seingat aku, dua kali orang bagi persoalan tentang kemampuan aku. Menyangkal apa yang aku ada & don’t believe what I have got it.
   
Seingat aku, tahun lepas ada lah aku pergi gunting rambut kat satu kedai nih, then ada seorang lagi customer yang aku selayaknya aku paggil pak cik sedang tunggu turn. Then, tukang gunting tanya aku bila nak pergi Uitm.?  Aku cakap la petang esok aku gerak la. Tahu tak apa yang customer yang tengah tunggu turn tuh cakap?

“biar betul, muka macam ni pun boleh masuk university..?”

Damn!! Tak tahu nak cakap apa, Cuma dalam hati terdetik, aku ni tak layak ke? Dah13 tahun aku belajar kat tadika,sek rendah n menengah, takkan aku x layak nak masuk universiti…?
Satu lagi masa lepas result SPM kuar. Alhamdulilah aku dapat 8A. then, masa aku g semayang kat surau kampong aku, pak  imam tanya dapat berapa spm ? Aku cakap la Alhamdulilah dapat 8A. Nak tau apa seorang jemaah yang ada kat situ cakap?

“betul ke A untuk 8 subjek? ke dapat 8 kredit “?

Ni sorang lagi, apalah masalah aku pun tak tahu. Macam macam hal. Yang penting, aku dah buat sehabis baik sama ada masa sekolah or masa kat university. Then, Im satisfy with myself.

No comments:

Post a Comment