Saturday, January 29, 2011

hipokrit






Telah menjadi kebiasaan aku apabila tibanya cuti musim sekolah, family aku akan bukak kanopi untuk menjual  barang persekolahan.so, aku sebagai orang yg rajin kena lah bekerja..hahaha…          (angkat Bakul kot)..
So, segala program yg telah dirancangkan oleh my friends Zulkifli Amin x dapat diikuti kerana bekerja..Sorry la semua saim2 aku kat sekolah tangok tuh sebab x join g bakar ayam..x poa lah..lain kali kalu ada pulop..aku join pulop la deh..hahaha…x dop niat nok melipat sep2 mung…hahaha

Bagi saim aku kat Uitm pulop.. Nur Aiman planning nok g TASIK KENYIR..tapi gak sampai sekarang ni x bunyi khabar berita…hahaha…pastu one day tuh. Aiman call nok ajak gi Kuala Terrngganu pulop..macam konfius jah aku nih… last2 x jadi jugak…

Actually, aku nok citer pasal some customer behavior time datang membeli pakain sekolah kat gerai aku. Adalah 2 orang adik beradik perempuan mahu membeli tudung sekolah untuk adiknya. Yang mahu membelli adalah adiknya yg mana memakai tudung labuh apabila sesi persekolahan nanti..so, aku terdengar lah perbualan mereka…

Adik :   kak… Ok dah ke tudung nih..??? Labuh dah ke..??
                    Kakak :  x tau aku…kau yang nak pakai tudung labuh..kau yang nak jadi                  ustazah..bukan aku.. kalau   kat sekolah aku,, xpakai tudung pom x po…

Terkejut aku..bulih plak kakak dia says like that..ape jenis perempuan daa…pakai tudung just ikut peraturan kat sekolah…satu lagi..dia ingat mana2 wanita yang pakai tudung labuh nih cita cita  jadi ustazah ke..???hmm..macam2 ar pompuan zaman lonih…



No comments:

Post a Comment