Wednesday, March 30, 2011

10 Pemain bola sepak yang aku nak sangat2 jumpa..!!!

           Aku ni antara peminat setia bola sepak sama ada dalam @ luar Negara. Kalau dalam Negara, aku akan menyokong penuh lah pasukan negeri aku KELANTAN @ THE RED WARRIOR. Akhir2 ni, pasukan Kelantan semakin meningkat naik dalam Liga Super  dan berada dalam kedudukan teratas liga. Bagi Liga Perdana Inggeris, aku sangat admire dengan LIVERPOOL FC. Walaupun Liverpool berada dalam tangga ke 6 Liga sekarang, tapi dengat semangat juang yang ada pada pemain Liverpool terutamanya dsengan kehadiran KING KENNY, Luis Suarez & Andy Caroll di harap mampui membawa cabaran Liverpool untuk beraksi dalam Liga Juara Juara pada tahun depan.
                Aku dah melalaut sebenarnya nih, aku nak tunjukkan siapa pemain bola sepak luar negara yang aku nak sangat2 jumpa. Tapi benda ni nampak mustahil je, tapi x pelah. Sekurang kurangnya aku dapat tengok diorang main kat  tv.One more, aku berhara aku dapat lah peluang tengok Liverppol VSMalaysia kat Bukit Jalil bulan Julai nanti.
                Ok2, ni antara pemain bola sepak yang aku nak sangat2 jumpa coz aku suka tengok diorang main. Walaupun ramai yang lebih suka untuk jumpa David Beckham, C.Ronaldo, @ Wayne Rooney. Tapiu aku ada choice aku sendiri…hhhuuhuhwwaaaa….



Darren Fletcher

Aku pun tak tahu kenapa aku suka tengok Fletcher main. Fletcher ni boleh buat kejutan untuk pasukan lawan. Ye lah, tiba2 dia boleh pulak menjaringkan dua gol dalam satu perlawanan walaupun pasukannya mengharapakan ayam tambatan mereka iaitu Wayne Rooney untuk menjaringkan gol. Dan x ada apa lagi yang nak dikatakan, Fletcher seorang pemain yang bagus dan boleh la datang umah akau nanti kalau datang Malaysia lagi erk…?? 








Jack Wilshere.

Wilsher merupakan pemain paling muda antara senarai pemain yang aku nak sangat jumpa. Bayangkan, pada umur 18tahun dia sudah menjadi pemain utama dalam skuad Arsenal. Kalau kat Malaysia, umur 18 masih dop melepak kat rumah sambil tunggu result Spm kuar..hahaha..
Wilshere merupakan miedfielder yang hebat membuat hantaran dengan kaki kiri nya. Dia juga menjadi nadi kemenangan skuad England semasa membenam Wales dalam kelayakan euro 2012. Wilshere merupakan antara pemain muda yang hebat tahun ini. Wilshere..!! nanti datang umah aku erk…hahahaaha





Paul Scholes

Scholes ni pemain veteran untuk pasukan Man Utd. Aku dengar dia dah nak bersara pada hujumg musim ini. Jadi kesimpulannya, Man Utd telah kehilangan seorang pemain yang bagus dan penjaring gol dalam skuad mereka. Scholes boleh menjaringkan gol dari luar kotak penalty sama seperti  Messi, gerrad &Pedro. Dia puynyer kelajuan bola tuh x yah nak cakap lah, memang laju dan curve.So. schools datang lah kat Malaysia lagi erk…





Andres Iniesta

Iniesta merupakan pemain yang hebat dan bermain untuk Pasukan Barcelona & Skuad Sepanyol. Aku rasa semua orang kenal dengan Iniesta kerana dialah yang menjaringkan gol kemenangan spanyol masa World Cup dulu. Iniesta ni memang hebat dia punyer gelecek bola & juga ‘through ball’.
Iniesta sering dikenang sebagai seorang mieldfieder yang mencipta peluang untuk menjaringkan gol dan dia sendiri juga sering menjaringkan gol penting terutamanya gol semasa Separuh Akhir Barcelona menentang Chelsea pada minute 93.Disebabkan itu, Bercelona ke peringklat akhir dan menjadi Juara dengan menewaskan Man Utd 2-0 jaringan Eto & Messi.





Lionel Messi

Siapa yang tak kenal dengan messi. Seorang pemain yang mampu membawa bola dengan pantas, mengelecek setiap pertahanan lawan dan GOLLLL!!! Messi merupakan pemain terbaik dunia untuk 2 tahun berturut turut dengan mengalahkan saingan terdekat teammate nya iaitu Iniesta & Xavi.
Messi  seorang yang muda lagi, dan mempunyai bakat  yang luar biasa. Siapa yang tengok lariannya mesti terpegun dan setiap pertahanan lawan amat alergik dengan messi nih. Mana taknya, susah susah diorang mengawal benteng, senang senang je messi nih driblle diorang dan menjaringkan gol. Siapa yang x marah kan?..ahhahaa…So, messi?? Bila nak datang Malaysia? Blh la aku ajar makan budu..hahaa





Fabio Aurelio

Aurelio ni pemain pertahanan kiri untuk pasukan Liverpool. Aureluio memang bagus menjaga benteng pasukan dan juga bijak membuat hantaran lintang. Tapi perkara yang paling sedih dengan Aurelio adalah dia selalu je injured. So, x dapat lah dia diturunkan untuk pasukan  Liverpool. Tapi x apalah, Liverpool boleh menggunakan Khidmat Glen Johnson untuk bermain posisi pertahanan kiri. So, Aurelio, cepat cepat lah sembuh dan tunjukkan kau punyer kebolehan erk.





Javier Hernandez

Hernandez ni lebih dikenali dengan ggelaran Chicharito dalam Skuad man Utd. Man Utd sangat beruntung kerana mendapatkan Hernandez dengan harga yang jauh lebih murah dari harga semasa. Ini disebabkan Man Utd, mendapatkan pemain ini sebelum Piala Dunia 2010 yang mana Hernandez  mewakili Mexico menunjukkan bakat yang luar biasa kepada dunia.
Statitstic menunjukkan dalam setiap satu perlawanan, Hernandez akan menjaringkan satu gol. Hebat kan??? Kan?? So, Hernandez masih lagi muda dan akan bakal mencipta sejarah suatu hari nanti. Hernandez, kalau aku dapat jumpa kau,aku akan bagitau kausupaya masuk Lverppool..hahaha





Luis Suarez

Luis suarez ni aku suka tengok masa dia main kat World Cup 2010. Seluruh Negara Uruguay kot berterima kasih kat dia coz dia menahan bola yang hampir masuk ke dalam goal dengan tangannya. Disebabkn itu, Uruguay layak ke Separuh akhir..WOW, hebat x..??
Liverpool Sangat beruntung sebab Berjaya mendapatkan Suarez dari Ajax Amsterdam nih dengan harga 22.5 Juta Pound. AKU SEBENARNYA NAK TENGOK LA Suarez ni berganndingan dsengan Torres, tapi si torres pulak yang menjadi pengkhianat,. Tapi its ok, sebab Suarez lebih hebat dari Torres sekarang nih…hahaha…LUIS SUAREZ!!! Datang kat Malaysia nanti erk..!!!







Steven Gerrard

Inilah player yang aku betul2 nak jumpa  face to face. Gerrard adalah kapten pasukan Liverpool yang sangat disayangi dan berjersi 8 dan berjersi 4 dalam Skuad three lion. Gerrard punyer shoot memang giler lah dia punyer kelajuan. Kalau dia sepak je bola terus ke gol, memang sakit lah tangan goalkeeper nak menahannya.Haha.
Tapi sayang dia injured sekarang ni setelah menjalani pembedahan. GERRARD!!!!,,,, tolong lah datang kat Malaysia nanti, AKu nak sangat jumpa kau..hahaha…Walaupun Gerrard dah umur 32 tapi dia masih power lg. Tak tahu lahu lah kenapa, kalau gerrarad x main untuk Liverpool, Player Liverpool lain macam x der mood je nak main. Sebab tu lah dia dipanggil “CAPTAIN FANTASTIC GERRARD”.





Pedro Rodriguez.

Pedro ni sama juga dengan iniesta, bermain untuk Barcelona & Skuad Sepanyol. Pedro punyer dribble memang hebat dan dia punyer finishing memang laju gila lah. Pedro ni masih muda, umur dalam 23 tahun, tapi dia main memeng hebat. So, dia ada banyak masa lagi untuk jadi seorang lagenda suatu hari nanti, PEDRO, bila nak datang MALAYSIA???

No comments:

Post a Comment