Monday, June 6, 2011

Aku Tertipu


Sebenarnya, benda ni dah lama berlaku dah. Ada la dalam dua tahun lepas. Saje je aku nak coret kat blog ni sebagai peringatan kepada aku dan juga kepada yang sudi baca blog yang tak seberapa ni.

Ceritanya macam ni, aku dengan kawan aku sorang ni hafiy farhan . kitorang pergi la kart kota Bharu coz ada hal sikit. Lepas je kitorang settle kerja kitorang tuh, aku bagi cadangan kat hafiy nak jalan jalan kat Kb mall.

Sesudah sampai je kat Kb Mall tuh, hafiy bagi idea nak makan kat KFC, sebab nya masa tuh, dia ada baucer KFC. So tak payahlah kitorang susah nak kuar duit kan.
Sedang asyik je aku tengah makan kat KFC tuh, ada sorang budak warga asing ni datang tepi meja aku.

“bang, yassin bang. Owh, dia nak jual yassin rupanya. So, aku cakaplah yang aku tak nak. Maklumlah, kan aku dah ada banyak kat rumah tuh. “maaflah dik, tak nak lah”.
“kalau tak nak beli, sedekah x pe bang”. Aish, boleh pulak macam tu. aku buat don’t know je coz aku tau yang budak budak ini adalah sindiket minta sedekah. Yalah, kat mane je kita pergi, mesti diorang ada. Yang pliknya, diorang ni semakin berani pulak buat kerja kerja ni. Tak ada orang report ke? Ke masing2 buat x tahu?

Tapi budak ni still tak nak berganjak dari tepi meja kitorang. Lama la jugak dia dok tepi meja kitorang menunggu kitorang bagi sedekah. Last2 kitorang tak tahan, Hafiy bagi jugak singgit kat budak tuh. Terus je budak tu blah, x ucap tima kasih pun. X hargai lansung..hummm

Aku terus je makan, then tiba tiba aku nampak budak tadi ngan beberapa lagi kawan dia pergi kat kaunter. Dalam hati aku ini terdetik, takkan lah budak tu nak minta makanan kat kaunter. Nah kau, tetiba je kumpulan budak tu keluarkan duit dan beli makanan KFC tuh. Yang tak boleh blah nya, diorang siap beli yang variety Bucket. Ada la dalam rm 50 lebih kot
Ceh, x guna betul punya budak.aku  pun makan KFC sebab ada baucer je. Kalau tak, memang tak makan lah. Tapi diorang, senang2 je mintak duit dengan orang then gi makan KFc.

Aku terkena kali ini. Harap korang kat luar pun hati hati jugak erk…

No comments:

Post a Comment