Sunday, June 12, 2011

Coretan Imam Muda Minggu 7




Frust nyer, aku tak berpeluang lagi untuk menonton medan Imam Muda minggu ketujuh. So,tak boleh lah aku nak buat entri untuk minggu ketujuh ni. So, aku harap dapat lah aku tengok ulangan Medan Imam Muda kat astro Oasis hari ni.
Aku tengok dia punya revision dan komen komen para penonton macam best je. Minggu ketujuh adalah episode yang paling menyayat hati kerana is berkisar kehidupan banduan yang akan menjalani Hukuman gantung atas pelbagai kesalahan.
So, Imam Muda ni diberi tugasan untuk bersama sama para banduan tersebut di saat saat akhir kematian mereka. Sedih kan kalau kita dapat tahu yang ajal kita hampir tamat. Tapi, ia juga member hikmah kepada mereka dan masa untuk bertaubat sebelum berjumpa Allah SWT.
So, jangan lah memandang serong kepada banduan yang akan menjalani hkuman gantung ini kerana mereka sebenarnya lebih beruntung daripada kita.

No comments:

Post a Comment