Wednesday, June 22, 2011

saya BERUMUR 21 tahun



Tepat pukul 12 malam pada 23 jun 2011, maka dengan rasminya aku kini telah berumur 21 tahun. Kiranya dah 21 tahun aku hidup kat dunia yang indah ini. Apa yang istimenya dengan angka 21 ni? Ini bermakna aku dah boleh MENGUNDI untuk PRU, wah tak sabar rasanya nak menunaikan tanggungjawab sebagai seorang rakyat di Negara ini.
Tapi kan, pemerintah mana yang aku patut pilih?. Semestinya, aku akan pilih atas dasar keperibadian calon yang bertanding dahulu, bukan berdasarkan atas mana mana parti politik. So, kalau lah calon tuh mampu mentadbir kawasan dun nya dengan baik dan berasaskan ISLAM. Maka, secara otomatiknya dialah calon pilihan aku..senang kan???
Sebenarnya, tak ada benda yang menarik time birthday aku ni. Tak pernah pulak aku sambut birthday aku, eh, pernah gak. Tu pun my family just beli kek, and kitorang makan satu family. Simple kan..x ada lah sampai nak ajak satu negara..hahaha…
Yang penting ialah ucapan dari kawan kawan yang setiap tahun yang sentiasa mendoakan kebaikan dan kebahagiaan. Thanks all kawan kawan aku. Very x3 appreciate it..
Dengan angka 21 pulak, ia bererti aku sudah semakin dewasa. Tapi aku masih terkilan akan kelakuan ku.Adakah kelakuanku ini padan atau setara dengan angka 21 atau aku masih di takuk belasan tahun. Mungkin orang lain yang ada jawapan. So, tolonglah bagitahu aku erk..sangat2 nak mengetahui…
Yalah kan, kalau orang wish birthday, mostly kan selitkan, “be a matured”. Haha, itu maknanya aku x matured lagi la sebelum ni. Maaf yer, bukan tak matured, tapi masih tak boleh terima hakikat yang aku dah DEWASAtapi bukan tua erk..hahaha
So, aku berharap untuk angka yang ke 21 ni, aku
·         masih boleh menikmati keindahan dunia

·         masih berpeluang membalas jasa MEREKA yang tak jemu2 menyokong aku dari belakang

·         masih sempat untuk mengubah kesilapan dulu

·         masih mampu untuk belajar ke peringkat yang lebih tinggi dan

·         mampu membahagiakan MEREKA yang amat penting dalam hidup aku.



6 comments:

  1. alhamdulillah...
    laaa.. sebaya laa kita...

    tp sye blom genap 21 tahun..
    blan 12 baru laa genap..

    apa2 pown HBD too u... may allah bless u.. n hopefully dipanjangkan umur n dimurahkan rezeki n di berikan kejayaan dlm hidup.. :))

    ReplyDelete
  2. salam....
    selamat hari lahir @ sanah helwa.....
    dengan bertambahnya umur ini moga imannya juga turut meningkat seiring dengan usia.... moge sentiasa diberkati Allah...... teruskan berdakwah dalam medan bisu ini....... All da best dalam apa jua perkara kebaikkan yg dilakukan... :-)

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir...moga-moga apa yang bakal dikecapi ditempuhi dengan sabar dan redha..=))

    ReplyDelete
  4. to arol, suara qalbi n ct kama..thanks a lot erk..same goes to u...

    ReplyDelete
  5. dear hazwan yg disygi,
    apy bday bro. haha. smga pa yg dihajati termakbul. snyum sokmo ye. syg ko! <3

    ReplyDelete