Tuesday, May 17, 2011

Entri Untuk Pelajar Perempuan 6AB



Kini, tibalah pula masa untuk aku bercerita mengenai kawan2 pompuan aku yang ada dalam group B tuh. Mereka ni nampak je menepati ciri2 wanita solehah, tapi kalau dalam kelas, diorang akan menunjukkan belang mereka yang sebenar. Maka hilang lah ciri2 kewanitaan tersebut. Hahaha, maaf erk, gurau sahaja. 

Satu lagi, mereka selalu je Nampak rapat sangat2 walaupun mereka  ni sebenarnya selalu jugak ada “conflict of interest between agent & principal”. Tapi, kalau orang yang tak ambil tahu tentang mereka, orang tuh tak akan tahu. Tapi bagi aku yang busy body ni, make secara perlahan lahan rahsia itu akan dikorek sedikit demi sedikit. Hahaha… Oklah, sekarang aku nak cerita pasal mereka semua nih, yang telah pun menerangi dan memeriahkan hidup aku ini selama 6 semester nih….



Fatin Nabilah

Kenapa Che tin yang pertama? Kerana Che tin yang 1st Tanya pasal entri ni. Nah Che tin, aku letak nama kau 1st dah ni. Hehehe, 1st aku mula2 tengok Che tin nih masa part 1. Masa tuhbudak part 1 kena buat persembahan. So, lepas aku tengok che Tin, ada orang cakap che tin ni sombong. Tapi x boleh bagitau sape…then aku tak tahu betul ke tak. Then selama 4 sem aku x pernah pun bercakap dengan Che Tin sehingga lah Sem 5 baru lah dapat cakap. Lucu kan… Tak sangka la Che Tin ni gila2 jugak orang dia. Ingatkan sombong,hehehe,.. soory erk Che tin. Che Tin, aku nak Tanya satu benda kat kau nih, kenapa aku Nampak kau happy pelik je baru2 ni? Ada apa2 ke??????? Ok Che Tin, thanks banyak2 sebab sudi jadi kawan kau. You are the BEST..!!!



Afifah Ahmad

Aku berasa best sangat dapat kenal dengan mc poh nih. Mana tak nya, aku sekelas dengan mc poh sejak part 1 hingga ke part 6. Mc poh ni bijak orang nya, so aku selalu la Tanya dia kalau kau ada apa2 masalah dalam study nih. Yang x boleh lupa, mc poh ,marah kat aku kot masa aku tanya dia dulu, kenapa x pakai tudung labuh kat Uitm sedangkan dia sekolah agama. Hahaha, sorry mc poh, aku x der niat pun masa tu, just nak bergurau. Mc poh ni sama jugak macam che tin, seorang yang happy go lucky dan gila2 jugak orang dia. Kalau aku telefon dia, akan bunyi je ayat ni “hello2, nak kopi ke milo?...Hahaha, so banyak kenangan aku dengan Mc poh ni. Afifah, harap bahagia dengan Jerul erk, aku rasa mung la kawan kita yang first kahwin..Hak3



Sufiana

Sufi ni satu bilik dengan mc poh dan che tin. So, x hairan lah Suifi ni sebenarnya gila2 jugak orang dia. Cuma sufi ni kurang agresif berbanding dua orang tuh. Sufi ni baik jugak dengan aku, maklum lah, aku pun ahli GPMS jugak kan? Hak3… Sufi, lepas ni mungkin tak dapat jumpa kau lagi, tapi aku nak kau tahu yang Best kawan dengan kau sama jugak dengan 2 orang roommate kau tuh..hehehehe



Nadya Zul

Nadia ni pelik ar jugak. Mana tak nya, orang nya kurus je, tapi kalau bab makan, mintak ampun lah, x pernah cukupnya. Hahaha, jangan cepat melatah yer miss Aziman. Tapi memang kuat makan la budak ni sorang, kalau lah kelas kitorang kat blok D, lepas tuh kena pergi pulak kat kelas blok P, mesti akan da bawa bekal makanan untuk dimakan dalam kelas. Sampai berbau satu kelas kot. Itu pun mujur dia tak sendawa. Hahaha, aku rasa nadia nih tahan kot, kalau dalam bilik dia mungkin bukan setakat sendawa je yang keluar. Macam2 angin lagi kot yang keluar…Hahhaha, tapi yang best nya dengan Nadia ialah dia ni memang sporting, buat je apa2 event, mesti nak ikut. So nadia, harap dapat jumpa kau lagi lepas nih. Good Luck..!!!



Raihan Azman

Raihan ni pada mula nya aku tengok seorang pompuan yang memang menepati cirri wanita melayu terakhir. Tapi, bila dia dah masuk komander Kesatria, hilang lah semua nilai kewanitaan nya. Pernah gak aku kena sound dengan raihan ni. Masu tu, aku cakap nak guna kuasa veto untuk presentation far 360. Apalagi, mengamuklah raihan nih bila tau yang kitorang nak potong cue group diorang. Hahha, Raihan, kitorang cuak jugak kena ugut hari tuh, tapi saje saje je buat macho. Alamak, ni pengakuan berani mati ni. Apa2 pun, memang best dapat kawan dengan korang yang mana korang menbuktikan budak KL ni tak sombong actually…!



Ainul Ashikin

Suka dengan ayat ainul dalam blognya yang mengatakn kitorang hampir jadi skandal dulu. Haha. Memandai je kau nih, buat malu aku je. Hahaha, tapi nasib baik jugak tak jadi, kalau tak memang nahaslah aku kena dengan Azam. Oooops, terlepas sudah. Barang yang lepas jangan dikenang erk. Memang suka kawan ngan kau, tapi tak tahu lah kau suka ke tak kawan ngan kitorang, tapi mesti kau suka kan. Kalau tak, takkanlah buat entri khas untuk kitorang. Smalah macam aku jugak, bersekang mata buat entri nih.. hehhee, terharu tak.? Eh2, satu lagi soalan yang agak busy body, kau dengan sape sekarang nih, nmapak happy jugak, sama dengan che tin. Happy tibe2 je, ke korang Guna Prabayar HAPPY?



Nad / Dira Alwan

Nad ni boleh juga diibaratkan seperti mak kepada Ainul, Nadya & rAihan. Mana tak nya, Nad la yang selalu protect diorang ni kalau diorang kena buli kat kitorang. HAHa. So untuk Nad, masih tak terlambat lagi kot.. HAPPY MOTHERS DAY.. jangan marah erk, suka tengok kau time kau marah. Especially bila marah kat Shakir, Nampak macam Sweet Coupple tapi tengah ada problem . Hehehe. Nad adalah kawan yang BEST sangat. Boleh dibuat bergurau, tapi kalau ada nad impan di dalam hati, tak tahu lah erk. Tapi tak kot. Kan nad kan???? Hehehe. Harap dapat juma nad lagi…



Ain Fathi

Fuhhh, aku mencipta rekod bersam Ain kerana kitorang ni sekelas sejak Form 4 di SMKATB dan sehingga semester 6 di UiTM nih. Hebat kan… Ain ni sejak dari sekolah lagi seorang yang bijak akaun. So, no wonder lah Ain telah menunjukkan kehebatnnya kat Uitm nih. Dulu, ain boleh dikatakan seorang yang pemalu namun beliau telah mengejutkan semua pihak kerana telah terbukti bahawa beliau mempunyai dua orang jejeka hensem yang bertakhta di hati nya. Maka, dua rang jejeka tersebut hendak lah bersaing sasama sendiri untuk merebut cinta suci Ain. Siapakah yang berjaya menempatkan dirinya di hati ain dan sipa pula yang akan kecewa kerana gagal mendapatkan cinta Ain. Kita sama sama tunggu dan lihat…. Saksikan Cinta Untuk Ain di TV3.



Yuna

Ni bukan Yunalis Zarai ok, tapi Wahyuna. Kawan sejak aku bangku sekolah lagi sehingga lah sekarang ini. Satu satu nya pengalaman yang memang aku tak boleh lupa dengan yuna ialah semasa Form 5 kat sekolah dulu. Perkara ini terjadi mana ada cubaan meniru untuk subjek Add Math yang mana dapat dihidu oleh cikgu. Siapa yang tiru siapa, faham 2 lah, aku lah yang tiru Yuna. Masa tu, aku ambik kertas Yuna, dan letak dalam kertas kau. Then, cikgu datang dan semak kertas aku, nasib baik dia tak perasan yang kertas Yuna da dengan kau. Kalau tak, memang malu di buatnya, mujur lah cikgu sound je, selamat aku..So Yuna, thanks bagi tiru hari tuh walaupun aku fail jugak akhirnya. Hehehe. Thanks jadi kawn aku, satu lagi kirim slam kat SYAH erk..hahaha3



Fyda

Yang paling penting ialah panggilannya ialah fida buken feda. Mantan MPP kot fida ni, mana tak nya, nasib baiklah aku undi dia, dapat juga dia merasa jadi MPP. Hak3. Di sini, aku nak mintak maaf banyak2 dengan fida kalau kau ada buat silap & salah dengan mung. Tapi rasa macam x ada jer, tak kan lah kau nak buat salah dengan  mung kan? Hahah. Satu lagi yang paling penting, aku nak minta maaf banyak2 dengan mung sebab aku lah orang yang mula2 panggil Upax. Niat nak bergurau, tapi sangka lekat pulak nama tuh. Hehehe, minta maaf banyak2 erk….



Irah

Irah ni first aku tengok masa kelas BEL kat Group D masa part 1 dulu. Tak dinafikan, irah ni sombong jugak dulu, tegur pun dilayan. Tapi tak tahu lah kot2 mak dia pesan jangan layan lelaki..hehehe,  Aku dengan Irah ni sama2 satu Ko iaitu JPA masa part 1 hingga part 3 dulu. Walaupun kitorang satu ko, tapi kitorang tak banyak cakap sangat. Satu perkara yang tak boleh dilupakn ialah ketika perkhemahan.  Masa tu, Irah tak dapat buat satu tugasan yang diberi iaitu kena bergantung atas tali, so dia didenda kena tanam dengan pasir kat pantai. Haha, kesian Irah masa itu, Nampak nak nangis je aku tengok. HAha, sorry Irah sebab pecahkan rahsia ni. Satu lagi, betul ke Irah hanya boleh keluar 1 km radius dari Uitm..Haha, bila katanya nak sponsor BBQ kat Wakaf Che Yeh??? Anyway, harap bahagia selalu dengan Nick. I pray Happiness both of you…



iLah

Ilah ni sama je dengan  Irah, seorang yang tak banyak cakap dan pemalu. Tapi yang aku hairannya, bagaimana seorang yang pemalu macam ilah ni boleh jadi seorang peniaga top up yang Berjaya. Mana tak nya, selalu aku nak beli top up ngan ilah, selalu je dapat mesej SOLD OUT. Tu pun belum aku beli top up 1 juta lagi. Haha, first aku rapat dengan ilah ni masa perkhemahan part 3. Yelah, dia dengan Irah yang beria ia yang nak aku jadi Group Leader diorang. So, aku dengan senang hati je join group diorang. Namun masalah melanda bila ada seorang junior umur 24 (macam mana tu? ) yang mulut macam ****. Dipaksanya Ilah dengan Irah masuk persembahan, so aku dengan macho nya menyelamatkan mereka dari masuk persembahan. Sampai bergaduh aku dengan Junior tuh. Rasa nak tampar je. HAhaha, anyway ilah, tak jual top up ke time cuti ni? HEHHEHE



Hani

Hani ni satu geng dengan Irah & Ilah, so perangai mereka mg memang serupa la. Antaranya tak boleh keluar 1 kilometer radius dari Uitm. Hak3, Hani ni baik actually, merupakan salah seorang supplier gula2 time aku dalam kelas, Satu ayat yang suka diungkapkan kepada Hani ialah “ Uiiiihhh, panjangnya,,,,,,,,,,,Hak3. Amat suka masa part 1 dulu time tengok Hani menari Chicken Dance. So hani agak sesuai untuk menjadi ikon dalam tarian Chicken dance nih. Kot. Soory erk Hani, Just kidding. Harap dapat satu kelas lagi time degree nanti.



Farah Syafiqah

Farah ni sangat sinonim dengan Kek Sarawak. Sampaikan dia present untuk Bel pun pasal kek  jugak. Masih ingat lagi masa tu, farah bagitau datang lah mebeli Kek Lapis Dayang Salhah. Wow, ingat dengan nama kedai kot. Satu lagi pasal farah ni, mempunyai kereta bernombor plat BFF. Tapi sayang nya, kereta tersebut dah tak ada angkara guard yang tidak mahu bertanggungjwab atas insiden yang telah berlaku. Sabar ye Farah, sekurang kurang nya sekarang ni ada kereta baru DBU 2575. Aku tak tahu ini kereta Saga Ke Mpv. Mana tak nya, satu kereta boleh muat sampai 7 orang. Konfius betul aku…Hahaha, so farah thanks erk jadi kawan aku, xsempat nak main bowling dan menunjukkan kehebatan aku..Hahaha



Wani

Wani nih sekelas dengan kau sejak Part 5. Seorang pelajar yang Nampak malu2 je. Aku pun tak tahu dia nak malu dengan siapa. Takkan lah sebab group B nih ramai jantan jantan hensem. Hahah, soorrryy erk Wani, gurau2 je. Tapi best dengar wani bercakap, soft dan lemah lembut jer. Dia marah pun bunyi merdu je, macam mana tuh? Hak3… So wani, harap bahagia dengan jemi Ok. Dah bertahun tahun dah korang nih, nanti nak kahwin jangan lupa jemput. Kami semua akan bersama sama berarak ke DEWAN BETA..hehehe 

2 comments: